Wikia

Junglebook448
De Jungle Patrouille
Achtergrond informatie
Films Jungle Boek, Jungle Boek 2
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Indische olifanten
Verjaardag
Beroep
Opstelling Goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Indische Jungle
Familie
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden Shere Khan, Kaa
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens
Lot
Citaat
Video

"Oh the aim of our patrol"

-De Jungle Patrouille

De Jungle Patrouille is een groep olifanten geleid door Kolonel Hathi. Ze verschijnen in Jungle Boek (1967) en Jungle Boek 2 (2003)

AchtergrondEdit

De Jungle Patrouille is een soort militaire eenheid, geleid door Kolonel Hathi. De kudde bestaat hoofdzakelijk uit mannelijke olifanten, samen met Hathi's vrouw Winifred en hun zoon Hathi,Jr.. Een naamloze olifant aan de hand van zijn kapsel, blijkt Hathi's, 2de in bevel te zijn. Dit omdat hij verwijst naar deze naamloze olifant als luitenant. Een andere olifant de "slob olifant" is een zeer intelligent maar slordig dier, die continu op bladeren kauwt in zijn mond.

Zoals de naam al aangeeft, zijn de belangrijkste taken van de patrouille cross-country lopen en veel marcheren, met af een toen een inspectie door Kolonel Hathi. De kudde is zeer luidruchtig tijdens deze marsen en oefeningen, die ze doen. We zien dat ze alles vertrappelen onder hun voeten, zoals bomen en dergelijke. Het lied van de groep is Colonel Hathi's March. Het lied is te horen tijdens hun optredens in de eerste film.

VerschijningenEdit

Jungle BoekEdit

De kudde is aan het marcheren, wanneer ze Mowgli voor het eerst ontmoeten. Verschillende leden van de kudde, geven aan, dat ze een grote afkeer hebben, van marcheren en beginnen opmerkingen te maken, totdat Hathi een verhaal over oorlog begint te vertellen. Kort daarop vertrekken ze terug, maar hun vertrek eindigt op een stapel, vanwege het feit dat Hathi vergeet halt te roepen (dit omdat hij Hathi, Jr. is vergeten).

Bij hun tweede verschijning in de film, wordt de kudde een beetje gedwongen, om te helpen zoeken naar Mowgli. Een olifant, aangesproken met Bugler, krijgt de opdracht om te trompetteren als Mowgli wordt gespot. Daarna benaderd Hathi zij luitenant en begint te plannen. Hun plan lijkt dan te draaien om het element van verassing. Wat de kudde niet weet is dat hun plannen worden afgeluisterd, door Shere Khan die wat verder in een bosje verborgen zit, de tijger realiseert zich dan, dat Mowgli alleen is. Na deze scène verschijnt De Jungle Patrouille, niet meer in de film.

Jungle Boek 2Edit

In de tweede film speelt De Jungle Patrouille, maar een kleine rol. Ze verschijnen wanneer Bagheera tracht te voorkomen, dat Baloe naar het mensendorp gaat om Mowgli te bezoeken. Later in de fim verbergt de kudde zich als de mensen van het dorp, opzoek zijn naar Mowgli.

TriviaEdit

  • De olifanten lijken op de olifanten van in de film Goliath 2
  • Buiten Winifred, lijken er geen vrouwelijke olifanten in de patrouille te zitten.
  • Buiten Hathi, Jr. zitten er geen kinderen in de kudde
  • In de echte leven wordt een kudde olifanten, door de matriarch of het oudste vrouwtje geleid, en niet door een mannetje. De enige keer dat dit correct wordt weergegeven is in Dombo (1941), een andere Disney film

UniversumEdit

Jungle Boek

Around Wikia's network

Random Wiki