Wikia

Legends
Disney Legends

Disney Legends is een prijs die mensen erkent die een buitengewone bijdrage aan The Walt Disney Company hebben gemaakt. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt tijdens een speciale ceremonie.

De prijswinnaars worden gekozen door een speciaal comité, die aangewezen werden door de oude voorzitter van The Walt Disney Company en Walt Disney's neef, Roy E. Disney. Het comité bestaat uit Disney zakenlieden en historici en overige instanties. Disney's hoofdkantoor in Burbank, Californië heeft een plein voor het Team Disney gebouw die de winnaars van deze prijs eert. Elk persoon word geëert door een brozen plakaat, op deze plakaat staat de handafdruk en de handtekening van de winnaar, als ze leefden tijdens dat ze de prijs kregen.

Kunstenaar Andrea Favilli maakte deze prijs, die elk jaar van brons handgemaakt word. De prijs beeldt de arm van Mickey Mouse die een toverstaf vasthoudt uit.

BeschrijvingEdit

Disney beschrijft de prijs alsvolgt: De prijs heeft drie onderscheiden delen dat de bijdrage van de ontvanger kenmerkt

  • Het spiraal staat voor verbeelding en de kracht van een idee.
  • De hand staat voor de gave van vaardigheden, discipline en vakmanschap.
  • De toverstok en het sterretje staat voor de magie, de vonk die wordt ontstoken wanneer de verbeelding en vaardigheden combineren tot een nieuwe droom te creëren.

OntvangersEdit

1987Edit

  • Fred MacMurray, film

1988Edit

  • Virginia Davis, animatie
  • Norman Palmer, film

1989Edit

1990Edit

Around Wikia's network

Random Wiki