Wikia

Frozen Fever Poster
Frozen Fever
Productie
Regie Chris Buck
Jennifer Lee
Geproduceerd door Peter Del Vecho
Aimee Scribner
Schrijver
Muziek door Christophe Beck
Editing door
Sterren
Stemmen van (Engels)
Stemmen van (Nederlands)
Productie bedrijf Walt Disney Animation Studios
Walt Disney Pictures
Distributiebedrijf
Film informatie
Alternatieve titel
Première USA 13 maart 2015
(met Cinderella)
Première NL
Première BE
Taal Engels
Tijdsduur 7 minuten
Budget
Box office
Chronologie
Vervolg van Frozen (storyline-vervolg)
Vervolgd door Frozen 2 (storyline-vervolg)
Video
Gerelateerde Pagina's

Frozen Fever is een korte animatiefilm uit 2015. Het is het vervolg op Frozen.

De film werd in de bioscoop voor Cinderella gedraaid.

VerhaalEdit

In de geanimeerde kortfilm, die ongeveer een jaar na de gebeurtenissen in Frozen plaatsvindt, is het Anna's verjaardag en Elsa heeft plannen om er een absoluut perfecte dag van te maken in de hoop om hun star verleden recht te trekken. In het kasteel overslaapt Anna zich, maar wordt snel gewekt door een opgewekte Elsa. Ze legt haar plannen uit om van haar zus' verjaardag een gedenkwaardige te maken en geeft al snel haar eerste cadeau; een nieuwe jurk, die perfect past bij de heldere, kleurrijke sfeer van de lente. Wanneer ze aangekleed is, leidt Elsa Anna doorheen het kasteel en het koninkrijk op een pad vol geschenken. Terwijl Anna haar oudere zus blij volgt, merkt ze haar genies en gesnif op en brengt aan dat ze medische aandacht nodig heeft. Niettemin, verzekert Elsa haar zus dat ze oké is. Na een verkoudheidsremedie van Oaken te hebben gekregen, wordt Elsa dronken en komt ze terecht in een uitzinnige waas. Na Anna naar de top van de klokkentoren van de stad te hebben gebracht, valt Elsa bijna over de richel, waarna Anna haar redt en uiteindelijk een einde brengt aan alle festiviteiten zodat ze kan zorgen voor haar zuster.

Als Elsa uiteindelijk toegeeft dat ze verkouden is, keren de zussen terug naar het kasteel. Elsa legt uit dat ze zich voelt alsof ze Anna's perfecte verjaardag verpest heeft, maar Anna verzekert haar dat ze dat niet gedaan heeft. Wanneer ze de kasteelpoorten binnengaan treffen de zussen Olaf, Kristoff en Sven aan samen met verschillende burgers en een heleboel mini baby sneeuwmannetjes, die op de binnenplaats een verrassingsfeest aankondigen. Helemaal in extase wordt Anna begroet door haar gasten en krijgt ze haar verjaardagstaart van haar geliefde Kristoff. Na het groeten, gaat Anna verder met het verzorgen van Elsa door haar naar bed te sturen en haar te bedanken voor een fantastische verjaardag. De verjaardag komt tot een vrolijk einde wanneer Anna vertelt dat het beste geschenk was dat ze mocht zorgen voor haar zus.

CastEdit

Elsa: Idina Menzel (US), Willemijn Verkaik (NL)

Anna: Kristen Bell (US), Noortje Herlaar (NL)

Kristoff: Jonathan Groff (US), Benja Bruijning (NL)

Olaf: Josh Gad (US), Carlo Boszhard (NL)

UniversumEdit

Frozen

Around Wikia's network

Random Wiki