Wikia

Ranjanpic.png
Ranjan
Achtergrond informatie
Films Jungle Boek 2
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Kind met zwart haar, zwarte wengbrouwen, blauwe ogen
Verjaardag
Beroep
Opstelling Goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Het Mensendorp
Familie Messua (zijn moeder), Ranjan's vader, Mowgli (geadopteerde broer)
Huisdieren
Vrienden Shanti
Hulpjes
Vijanden Shere Khan, Kaa
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens Stok
Lot
Citaat
Video

"Bad Snake!"

-Ranjan

Ranjan is een personage uit Jungle Boek 2 (2003), het is het vervolg op Jungle Boek (1967).

PersoonlijkheidEdit

Ranjan is speels, vriendelijk, grappig, ondeugend en slim. Ranjan kan soms ook hyperactief zijn en kan daarom soms overkomen als dom, al is hij dat niet. Ranjan probeert zo dapper als Mowgli (zijn adoptiebroer) te zijn. Het kind denk voortdurend dat hij op zijn eentje kan overleven in de jungle, en Shere Khan de tijger kan verslaan. Als hij dan toch oog in oog staat met de tijger, vindt hij de situatie toch gevaarlijk en tracht te proberen op welke manier dan ook om een aanval kan vermijden of juist te voorkomen.

VerschijningenEdit

Jungle Boek 2Edit

We zien Ranjan voor het eerst in de film, wanneer hij aan het kijken is naar Mowgl's poppenspel, dat verteld over Mowgli's leven in de jungle, als Mowgli verteld over Shere Khan de tijger, springt het kind op het projectie scherm in een poging de tijger aan te vallen. Dit zorgt ervoor dat het scherm in stukken op Ranjan valt. Kort daarop bespreken Mowgli en Ranjan in het geheim een plan dat ze de volgende dag tot uitvoer zullen brengen, daarna gaan de twee slapen.

De volgende dag maakt Ranjan, Mowgli wakker. Beide glippen langs de volwassen, door te zeggen dat ze hun klusjes gaan doen.

We zien later dat het kind, Shanti laat schrikken door zich te verkleden als een dier. Shanti kan niet lachen met de grap en verteld Mowgli, dat hij een slechte invloed heeft op Ranjan, en dat het dorp beter is dan de jungle. Mowgli verteld Ranjan vervolgens over "Jungle Rhythm". Vervolgens beginnen Mowgli, Ranjan en de andere kinderen het lied te zingen, en gaan met de hele groep richting de jungle, totdat Shanti "STOP" roept, de kinderen krijgen het bevel van de volwassenen, om terug te keren, en Mowgli wordt daarna gestraft.

Ranjan ziet vervolgens voor een deel, dat de dorpelingen, Shere Khan de tijger uit het dorp jagen. Vervolgens volgt Ranjan, Shanti de jungle in.

De jongen red kort daarop Shanti, van Kaa. Vervolgens tracht Shanti, Ranjan te overtuigen om terug te keren naar het dorp. Ranjan weigert echter, en zegt dat ze Mowgli moeten vinden. Shanti gaat hiermee akkoord en, laat Ranjan haar helpen.

Later tracht Shanti te zien, waar ze geweest zijn en waar niet. Ranjan glijd kort daarna van een tak af met wat mango's. De twee vinden vervolgens wat mango schillen met een gat in het midden, waaruit blijkt dat Mowgli de mango heeft geschild of dat iemand anders dat mogelijks gedaan heeft.

Als Ranjan samen met Shanti opzoek gaat naar Mowgli, wordt hij al snel moe, Shanti draagt hem hierom op haar rug. Kort daarna zegt ze dat ze Mowgli hoort, Ranjan vraagt dan of hij hem wilt neerzetten, eenmaal op de grond loopt het kind weg en vindt hij Mowgli. Mowgli komt dan vast de zitten, in wat wijnranken. De twee andere kinderen trachten hem te helpen, maar dit lukt niet zo goed.

Vervolgens tracht Baloe de beer, Shanti te laten schrikken, maar de enige die bang lijkt te zijn, is Ranjan. Shanti neemt Ranjan, dan mee omdat ze boos is op Mowgli. Mowgli volgt hen in een poging het goed te maken. Doordat Mowgli hen volgt, worden ze kort na een ontmoeting met de tijger, opgejaagd door het dier.

Vervolgens verbergen Shanti en Ranjan zich achter een struik. Shanti zegt vervolgens tegen het kind dat hij in de bosjes moet blijven, terwijl zij Mowgli gaat helpen. Ranjan probeert Shanti te volgen, maar zijn lendendoek blijft haken aan een tak, Ranjan probeert zich te bevrijden maar wordt door zijn gespartel naar achter geworpen door de tak. Hij glijd dan naar het been van Baloe, Ranjan probeert nog weg te rennen maar Baloe tilt hem op en vraagt waar Mowgli is. Ranjan zegt dan "Shere Khan". Vervolgens, tilt Baloe de kleine jongen, op zijn schouder en ze gaan dan samen naar Mowgli en Shanti opzoek.

Op hun weg worden ze allebei opgemerkt door Bagheera, waarna ze aan de panter vertellen wat er gebeurd is. Eenmaal aangekomen bij de tempel geeft Baloe, Ranjan aan Bagheera, zodat Baloe, Mowgli en Shanti kan gaan helpen.

Nadat Shere Khan, is verslagen stelt Mowgli, Ranjan voor aan zijn vrienden. Een moment later, zien we dat Mowgli, Ranjan en Shanti, de andere dorpelingen in de verte zien, keren de kinderen terug naar het dorp.

We zien Ranjan voor het laatst wanneer, hij de staart van Bagheera probeert te pakken, en vervolgens op de rug van de panter kruipt.

Fysieke verschijningEdit

Ranjan lijkt een beetje op een jongere versie van Mowgli, met gelijkaardig haar, lichaamsbouw, meer speelsheid, het verlangen naar de jungle. De jongen draagt bijna dezelfde lendendoek als Mowgli, als is zijn lendendoek blauw, terwijl de lendendoek van Mowgli, rood is. Beiden lopen op blote voeten.

TriviaEdit

  • Ranjan komt vast te zitten op een tak, dit is een verwijzing naar de eerste film, als Bagheera, Mowgli probeert mee te slepen naar het mensendorp.

BronnenEdit

  • disney.wikia.com/wiki/Ranjan

UniversumEdit

Jungle Boek

Around Wikia's network

Random Wiki