Wikia

Thelionking2 399
Vitani
Achtergrond informatie
Films De Leeuwenkoning II: Simba's Trots (1998)
Korte films
Televisie programma's Gastrol in De Leeuwenwacht
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels) Jennifer Lien (jongvolwassen Vitani)
Lacey Chabert (jonge Vitani stem)
Crysta Macalush (jonge Vitani zang)
Stem (Nederlands) Marloes van den Heuvel (jongvolwassen Vitani)
Eva Burmeister (jonge Vitani)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Slanke donkergele leeuwin, blauwe ogen, toefje geel haar op haar kop, zwarte ring rond haar oren (als jongvolwassen), violette neus
Verjaardag
Beroep
Opstelling Slecht, later goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Het Buitenland (vroeger), Het Koningsland (tegenwoordig)
Familie Zira (moeder)
Nuka (broer)
Kovu (broer)
Kiara (schoonzus), Kopa, Kion (schoonbroers)
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens Tanden en klauwen
Lot
Citaat
Video
No, Mother! Kiara's right. Enough!
―Vitani gaat tegen Zira in.

Vitani is de voormalige slechterik uit De Leeuwenkoning II: Simba's Trots, het vervolg van De Leeuwenkoning. Vitani is de middelste dochter van Zira en de oudere zus van Kovu en de jongere zus van Nuka.

Achtergrond

Ergens tussen de gebeurtenissen van De Leeuwenkoning en De Leeuwenkoning II: Simba's Trots, werd Vitani samen met de rest, van de buitenstaanders verbannen, vanwege het feit dat ze trouw bleven aan Scar.

Ze heeft een goede relatie met Kovu, waarschijnlijk omdat Kovu en Vitani ongeveer van dezelfde leeftijd zijn. Kovu is niet Scar's zoon maar Scar heeft Kovu geadopteerd en gekozen om zijn erfgenaam, te worden. Dit wordt duidelijk gemaakt in de film.

Fysieke verschijning

Vitani lijkt sterk op haar moeder Zira, maar je kunt ze uit elkaar houden, vanwege een plukje haar op haar hoofd, sproeten en blauwe ogen, donkere velgen rond haar ogen, een violette driehoekige neus. Vitani heeft meer een grijs-crème kleurige vacht en een minder uitstekende kaak. Als jongvolwassenen zijn haar oren gestreept met zwart. Ze heeft geen gestreepte oren met zwart als ze nog een welp is.

Persoonlijkheid

Vitani heeft wat weg van een "bad boy, dit omdat ze is opgeroeid in een zeer onherbergzame en harde omgeving. Ze is loyaal aan haar moeder. Ze is taai. Vitani ken haar eigen intelligentie en loyaliteit (in vergelijking met de rest van haar familie). We zien dat Vitani het plan van Zira om Kovu koning te laten worden, openlijk steunt. Vitani lijkt oprecht bezorgd te zijn om Kovu. Ze is steeds geiriteeërd wanneer Nuka, Kovu er op zijn eentje vandoor laat gaan.Terwijl Nuka op hem moest letten. Ze ziet later haar fouten wanneer ze jongvolwassenen is en voegt zich als tweede bij Simba zijn troep, nadat Kovu zich bij de troep voegde.

Verschijningen

De Leeuwenkoning II: Simba's Trots

We zien Vitani voor het eerst wanneer ze nog een welp is. We zien dat ze aan het discuteren is met haar broer Nuka over Kovu. Ze wijst Nuka erop, dat hij moest letten op Kovu. Hij heeft dit echter niet gedaan en daarom, zegt Vitani dat hij problemen, zal krijgen met hun moeder. Nuka zegt dat tegen Vitani, dat hij een betere leider zou zijn dan Kovu. Zira komt dan terug met Kovu. Vitani daagt hem vervolgens uit tot een gevecht.

Vitani keurt later het plan van Zira goed, om Simba te doden, door te profiteren, van Kovu en Kiara's relatie.

Als jongvolwassen, moeten Nuka en Vitani een wild vuur veroorzaken, in Het Koningsland. Ze doen dit wanneer Kiara op jacht is.Vitani en Nuka halen hun vuur op het oude olifantenkerkhof. Nadat ze het vuur hebben, stichten ze snel een grote brand. De brand onderbreekt Kiara haar eerste jacht, en Kiara wordt gedwongen om te vluchten. Hierdoor kan Kovu, Kiara redden, en wordt Kovu opgenomen, door de troep van Simba.

We zien later dat Vitani haar broer bespioneerd en is verbijsterd wanneer haar broer Simba's leven spaart. Ze meld dit snel aan haar moeder. Zira is woest en stelt snel een hinderlaag op, waar Vitani aan meedoet. In de loop van het gevecht merkt Vitani op, dat Kovu, Simba probeert te helpen. Vitani schop hem tegen een rots waardoor haar broer bewusteloos geraakt.

Vervolgens zien we haar rouwen, bij Nuka die onder boomstronken van de dam is verpletterd. Nuka sterft. De gevoelens die ze heeft bij het verraad van Kovu worden, niet getoond.

Vitani neemt deel aan de strijd tegen, De Koningslanders. Dit als poging van Zira om de troon in te nemen met geweld. Vervolgens gaat ze in een gevecht met Nala, maar Nala verslaat haar met een back flip (ze gebruikte dezelfde beweging in de eerste film om Simba op zijn rug te krijgen). Zira houdt zich bezig met Simba.

Dan duiken Kovu en Kiara op, Kiara zegt dat de twee troepen (Zira's troep en Simba's troep) moeten ophouden met vechten, en juist moeten samen komen om een grootte troep te vormen, er is geen enkel verschil tussen de twee troepen.

Vitani is de eerste die de waarheid in Kiara's woorden begrijpt. Ze voegt zich als eerste naast Kovu bij de troep van Simba en doet een poging om haar moeder te overtuigen. Zira is boos en ziet Vitani vervolgens als een verrader. Ze dreigt vervolgens dat zij ook zal steven, als ze weigert te vechten. Maar de overige buitenstaanders, voegen zich eveneens bij de troep van Simba. Na de dood van haar moeder sluit ze zich voorgoed aan bij de troep van Simba, vermoedelijk voor de rest van haar leven.

De Leeuwenwacht

Vitani verschijnt samen, met Kovu, Nuka en hun moeder Zira als gastrol in De Leeuwenwacht. Ze duikt op in de afl.
Vitani Lions of The Outlands

Vitani in "Leeuwen Van Het Buitenland"

"Leeuwen Van Het Buitenland". Vitani laat openlijk haar afkeer blijken voor Jasiri (hyena), wat haar niet tegenhoud om Jasiri te jennen. Ze is nieuwsgierig naar Kions Bul Van De Ouden en vraagt aan haar moeder wat de kracht precies inhoud, voordat Zira, Kion naar een wolk laat brullen. Wat later staat ze klaar om tegen "De Leeuwenwacht", te vechten maar ze wordt op de grond geslagen, door Fuli.

Aan het einde van de afl., wordt ze samen met de rest van haar familie (zonder Kovu) naar de termietenheuvels geblazen door Kion.

Trivia

  • Hoewel Vitani een van de schurken is in de film, is zij de enige buitenstaander, die Kovu vertrouwt en om Kovu geeft.
  • Vitani en Kovu hebben een goede relatie, zoals te zien is aan het einde van de film, ze gaat onmiddellijk naast Kovu staan.
  • We zien geen reactie van Vitani, na de dood van haar moeder Zira, en we zien haar niet brullen aan het einde van de film, samen met de andere leeuwen.
  • Ze is nooit ongehoorzaam aan haar moeder tot op het einde van de film,in tegenstelling tot Nuka en Kiara.
  • Vitani haar uiterlijk veranderd een heel klein beetje in de film, wanneer ze een jongvolwassenen is geworden. 
  • Haar naam zou oorspronkelijk "Shetani" zijn, maar dit betekend "duivel" in het Swahili (een Afrikaanse taal) omdat het duivel betekend werd dit veranderd in Vitani, dit betekent "oorlog" in het Swahili.
  • Vitani is de tweede van drie leeuwinnen in De Leeuwenkoning-franchise, die blauwe ogen hebben. De eerste is Nala (al zijn haar ogen meer blauwgroen) en de derde is Zuri.
  • Vitani draagt een gelijkenis met Tama. Tama is een leeuwin die een vriendin van Nala was en opduikt in De Leeuwenkoning, Troubles in Paradise. In tegenstelling tot Vitani had Tama bruine ogen in plaats van blauw

Universum

De Leeuwenkoning

Media
Films: De Leeuwenkoning | De Leeuwenkoning II: Simba's Trots | De Leeuwenkoning 3: Hakuna Matata
Series: De Leeuwenwacht | Timon en Pumbaa
Games: Disney Crossy Road

Personages:
Mufasa | Nala | Pumbaa | Rafiki | Sarabi | Sarafina | Scar | Shenzi, Banzai en Ed | Simba | Timon | Zazoe
Uit De Leeuwenkoning II: Simba's Trots: Kiara | Kovu | Nuka | Vitani | Zira
Uit De Leeuwenkoning 3: Hakuna Matata: Moeder van Timon | Oom Max
Uit De Leeuwenwacht: Beshte | Bunga | Fuli | Kion | Tiifu

Liedjes:
Uit De Leeuwenkoning: 's Avonds Bloeit De Liefde Op | De Kringloop Van Het Leven | Hakuna Matata | Het Nieuws Van De Dag | Sta Paraat | Wacht Maar Af Totdat Ik Koning Ben
Uit De Leeuwenkoning II: Simba's Trots: Hij Leeft In Jou | Liefde Blijft Bestaan | Mijn Wiegelied | Niet Een Van Ons | In Upendi | Wij Zijn Een

Locaties
Afrika | Koningsrots

Echte mensen

Animators: Andreas Deja | Anthony DeRosa | Mark Henn | Ray Harris

Uitvoerende producenten: John Lasseter (3D)

Stemacteurs:
Engels: Frank Welker | Jim Cummings
Nederlands: Coen Flink | Paul van Gorcum

Andere: Jeffrey Katzenberg | Joe Ranft | Frank Wells