Wikia

KS-DisneyParks

Walt Disney Parks and Resorts is een deel van The Walt Disney Company dat themaparken en resorts bedenkt, bouwt en onderhoud.

De Parks and Resorts afdeling werd als Walt Disney Attractions in 1971 opgericht toen Disney's tweede themapark Magic Kingdom in Walt Disney World in Orlando, Florida opende. De voorzitter van Walt Disney Parks and Resorts is op dit moment Bob Chapek.

Disney resortsEdit

Disneyland ResortEdit

Hoofdartikel: Disneyland Resort

Disneyland opende zijn poorten op 17 juli 1955 in Anaheim, Californië als een alleenstaand park.

In 2001 werd het gebied omgedoopt tot Disneyland Resort met de opening van Disney's California Adventure, twee nieuwe hotels en Downtown Disney. Het gebied is iets groter dan 200 hectare.

Onderdeel van Disneyland Resort:

Walt Disney World ResortEdit

Hoofdartikel: Walt Disney World Resort

Walt Disney World Resort opende zijn poorten op 1 oktober 1971 met de opening van de Magic Kingdom en drie hotels, een paar kilometer van de stad Orlando vandaan.Het is twee keer zo groot als het eiland Manhattan in New York, met ongeveer een kwart van een gebied wat nog ongebruikt is. Het is het meest populaire toeristenbestemming op de wereld met vier themaparken, twee waterparken, een shop- en entertainment complex, twintig hotels en acht golfbanen.

Onderdeel van Walt Disney World Resort:

Tokyo Disney ResortEdit

Hoofdartikel: Tokyo Disney Resort

Onderdeel van Tokyo Disney Resort:

Disneyland Resort ParisEdit

Hoofdartikel: Disneyland Resort Paris

Onderdeel van Disneyland Resort Paris:

Around Wikia's network

Random Wiki