Wikia

Junglebook445.jpg
Winifred
Achtergrond informatie
Films Jungle Boek
Korte films
Televisie programma's
Videogames
Park attracties
Gespeeld door
Gespeeld door
Animator('s)
Stem (Engels)
Stem (Nederlands)
Stem (Vlaams)
Performance model
Designer
Inspiratie
Personage informatie
Volledige naam
Andere namen
Personaliteit
Verschijning Vrouwelijke Indische olifant
Verjaardag
Beroep
Opstelling Goed
Voorkeuren
Verbond
Doel
Thuis Indische Jungle
Familie Kolonel Hathi, Hathi,Jr.
Huisdieren
Vrienden
Hulpjes
Vijanden Shere Khan, Kaa
Houdt van
Houdt niet van
Krachten en talenten
Wapens
Lot
Citaat
Video
Dear, haven't you forgotten something?
―Winifred tegen Kolonel Hathi

Winifred is een Indische olifant die voorkomt in Jungle Boek (1967). Ze is de vrouw van Kolonel Hathi.

AchtergrondEdit

Winifred is een vrouwelijke Indische olifant. Ze is lid van de kudde van Kolonel Hathi, en lijkt het enige vrouwelijk lid te zijn van haar kudde. Dit is vermoedelijk zo, omdat ze getrouwd is met Kolonel Hathi. In tegenstelling tot vele andere moeders in de Disney films, is Winifred sarcastisch en aarzelt ze nooit om Hathi te herinneren aan zijn fouten. Winifred is zorgzaam en is bezorgt om Mowgli's welzijn. Ze tracht haar man te overtuigen om naar Mowgli te helpen zoeken nadat hij is weggelopen. Kolonel Hathi en Winifred hebben samen een zoon, Hathi,Jr. die vrienden wordt met Mowgli.

VerschijningenEdit

Jungle BoekEdit

We zien Winifred verschijnen tijdens twee Jungle patrouille scènes. In haar eerste verschijning zien we dat ze meestal marcheert achter Hathi. Bij het stoppen zien we dat ze aan het klagen is, tegen een andere olifant. Ze zegt dat haar voeten pijn doen, vanwege het feit dat haar man voortdurend marcheert. Tijdens de inspectie van Kolonel Hathi wordt ze berispt door hem, omdat haar achterpoten, niet recht staan.

Kort daarop gaat de kudde door met hun mars. Als de kudde aan het wandelen is vraagt Winifred of Hathi niks vergeten is. Hoewel Hathi zegt dat hij nooit iets vergeet, merkt Winifred op dat ze hun zoon zijn vergeten. Hathi draait zich om en gaat naar zijn zoon. Eenmaal daar geeft hij zijn zoon een opdonder, omdat hij niet bij de kudde is gebleven. De rest van de kudde is nog steeds aan het marcheren en bots uiteindelijk op Hathi.

Winifred verschijnt nog eens als Bagheera de kudde stopt, in de hoop hulp te vinden bij de olifanten, om naar Mowgli te helpen zoeken, die is weggelopen. Hathi weigert dit in eerste instantie, en is ook boos dat Winifred uit de kudde is gelopen, om hem op zijn plaats te zetten. Winifred noemt hem een "opgeblazen oude windzak" en vergelijkt Mowgli met hun eigen zoon, die Hathi zeker zou gaan zoeken als hun zoon, verloren en verdwaald zou ronddolen in de jungle. Ze dreigt dat ze het commando van Hathi zal overnemen, indien hij weigert om Mowgli te helpen zoeken. Dit, en de vraag van Hathi,Jr. om te helpen zoeken naar Mowgli, zorgt er uiteindelijk voor dat Hathi toch helpt met de zoektocht naar Mowgli. We zien Winifred hierna niet meer. Er wordt aangenomen, dat ze de kudde hielp op hun zoektocht naar Mowgli.

Jungle Boek 2Edit

Winifred verschijnt niet in Jungle Boek 2, maar fans geloven dat ze nog bij de kudde is, als ze Baloe moeten tegen houden om naar het mensendorp te gaan, om Mowgli te bezoeken. Net als de rest van haar familie verschijnt ze niet meer na deze scène in de film.

Jungle welpenEdit

  • Winifred verschijnt als een veel jongere olifant in de serie.
  • In de serie is ze een jonge gedomesticeerde olifant, die van haar kudde is gescheiden na een brand.
  • Een jonge Hathi, krijgt gevoelen voor haar.
  • Serie van 1996-1998.

TriviaEdit

  • Vera Felton, Winifred originele stemactrice, sprak ook de stem in van de moeder van Dombo (1941), dat haar eerste Disney rol was. Gek genoeg was Winifred, Vera Felton's laatste opdracht voor haar dood.
  • Winifred is de enige vrouwelijke olifant in de kudde. Gek genoeg worden olifanten in het echte leven geleid door het oudste vrouwtje of matriarch, in plaats van een mannetje. De mannetjes in het echt leven meestal alleen.

UniversumEdit

Jungle Boek

Around Wikia's network

Random Wiki